Przebieg naprawy

Krok po kroku

Od zgłoszenia po zwrot

Poszczególne etapy serwisowania

Poniżej przedstawiamy kolejne etapy od zgłoszenia usterki, poprzez diagnozę, naprawę i zwrot. Jeżeli Twój sprzęt uległ awarii, wypełnij formularz zgłoszeniowy, a my postaramy się rozwiązać Twój problem.

Dostarczenie urządzenia

Zamów naprawę przez nasz formularz zgłoszeniowy lub wyślij sprzęt własnym kurierem (nie zapomnij dołączyć do paczki opisu usterki i danych kontaktowych). Sprzęt możesz również dostarczyć osobiście do naszego punktu.

Wstępna diagnoza

Na tym etapie sprzęt jest poddawany wstępnej analizie na podstawie przekazanego opisu usterki. Po wykonaniu wstępnej diagnozy kontaktujemy się w celu przekazania informacji jakie kroki należy podjąć w związku z dalszą realizacją.

Naprawa i testy

Po ustaleniu co jest przyczyną usterki i uzyskaniu akceptacji kosztów naprawy przystępujemy do usunięcia zgłaszanego problemu. Następnie sprzęt jest testowany, jeżeli testy przebiegną pomyślnie naprawa jest zakończona

Podsumowanie i zwrot

Ostatnim etapem jest kontakt z informacją o zakończeniu naprawy oraz ustaleniu kwestii rozliczeniowych, a także potwierdzenia adresu na jaki mamy zwrócić urządzenie.

Przed wysyłką

Jak przygotować sprzęt?

Obok prezentujemy kilka ważnych czynności jakie należy wykonać przed wysyłką sprzętu do naszego serwisu

Usuń hasło

Jeżeli posiadasz hasło do systemu lub innego rodzaju zabezpieczenia usuń je - jest to niezbędne w celu przeprowadzenia testów po zakończonej naprawie. Jeżeli urządzenie nie uruchamia się i nie masz możliwości usunięcia hasła, zapisz je na kartce i wyślij razem z urządzeniem. Brak podania hasła może znacznie wydłużyć naprawę oraz uniemożliwić wykonanie prawidłowych testów.

List przewozowy

W większość przypadków kurier będzie posiadał list przewozowy. Jeżeli jednak w wiadomości mailowej został Ci wysłany list przewozowy, wydrukuj go i naklej na paczkę. Możesz również nadać przesyłkę samodzielnie na adres: Polutowani, ul. Słomińskiego 1/11, 00-204 Warszawa

Dokładnie zapakuj

Zapakuj urządzenie w taki sposób, aby podczas transportu zminimalizować ryzyko uszkodzenia. Najlepszym rozwiązaniem będzie oryginalny karton. Jeżeli go nie masz, owiń sprzęt folią bąbelkową i włóż do sztywnego kartonu wypełniając wolne przestrzenie.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Poniżej prezentujemy najczęstsze pytania jakie towarzyszą naprawom sprzętu elektronicznego w naszym serwisie

Wstępna diagnoza jest bezpłatna. Jeżeli sprzęt ma jednak skomplikowaną usterkę, wtedy możemy skontaktować się z informacją, że elektronik potrzebuje wykonać Diagnozę Rozszerzoną, która obejmuje dodatkowe testy oraz ewentualne przelutowanie niektórych elementów w celu ustalenia gdzie dokładnie znajduje się źródło usterki. Koszt takiej usługi to 199 zł brutto ale kwota ta jest płatna tylko w przypadku kiedy rezygnujesz z dalszej naprawy po wykonanej Diagnozie Rozszerzonej. W przypadku akceptacji naprawy, koszt za Diagnozę Rozszerzoną jest anulowany. Możesz również nie zgodzić się na Diagnozę Rozszerzoną, wtedy oczywiście nic nie płacisz, a sprzęt jest odsyłany (do uregulowania są ewentualne koszty transportu).

Czas wstępnej diagnozy jest wykonywany w terminie od 1 do 5 dni roboczych. Czas zależy od stopnia skomplikowania usterki oraz od specyfiki danego urządzenia. 

Czas naprawy jest zawsze ustalany indywidualnie w oparciu o wykonaną diagnozę oraz dostępność części. Zdecydowaną większość elementów potrzebnych do naprawy mamy dostępne na naszym magazynie wewnętrznym, jednak niekiedy istnieje potrzeba zamówienia części od dystrybutorów zewnętrznych. 

Czyszczenie płyty głównej po zalaniu polega na zdemontowaniu płyty głównej oraz umieszczeniu jest w myjce ultradźwiękowej, gdzie poddawana jest czyszczeniu specjalnymi płynami. Czyszczenie takie jest niezbędne w momencie kiedy ciecz miała kontakt z płytą główną. Bez takiego czyszczenia prawidłowa diagnoza a tym bardziej naprawa urządzenia nie jest możliwa. Efektem takiego czyszczenia jest wyeliminowania korozji, która z czasem może postępować i degradować kolejne elementy – co w konsekwencji może doprowadzić do poważnych uszkodzeń. 

Jeżeli nie ma konieczności to dane nie są usuwane. Niektóre usterki charakteryzują się tym, że trzeba ponownie przeinstalować system operacyjny. Zawsze w takich przypadkach informujemy Klientów, że potrzebny jest zabieg przeinstalowania systemu, co wiąże się z utratą danych. Jeżeli jest możliwość możemy oczywiście zaproponować odzyskiwanie danych z takiego dysku. Jest również możliwość zwrócenia sprzętu naprawionego bez ingerencji w dysk – w takim przypadku instalację systemu lub zgranie danych można wykonać samodzielnie. 

Jak najbardziej jest taka możliwość – należy jednak pamiętać, że niektóre urządzenia wymagają wiedzy jak dany dysk wymontować a następnie zamontować. Pierwszą podstawową zasadą jest odłączenie źródeł zasilania czyli zasilacza oraz baterii. W przypadku braku pewności, czy operację można przeprowadzić w bezpieczny sposób, lepiej dysku nie demontować – u nas Twoje dane są bezpieczne. 

Odesłanie sprzętu po naprawie następuje w ciągu 48 godzin od zaksięgowania wpłaty lub potwierdzenia wysyłki sprzętu za pobraniem. 

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Skip to content